CERTYFIKATY ISO 9001, ISO 3834

News

W dniu 17 listopada, 2020 roku, odbyła się IV edycja Polskiej Konferencji LNG. Pragniemy serdecznie podziękować wszystkim uczestnikom za udział w wydarzeniu.

 

Poniżej zebraliśmy wszelkie najistotniejsze szczegóły podsumowujące nasze wydarzenie.

Podsumowanie konferencji mogą Państwo znaleźć na stornie Platformy:

http://pplng.pl/aktualnosci/2020/11/27/polska-konferencja-lng-w-wydaniu-wirtualnym-zako%C5%84czona-sukcesem/

Udostępniamy dla Państwa również prezentacje z wydarzenia wraz z nagraniami z poszczególnych sesji na stronie Platformy:

http://pplng.pl/konferencje-pplng/konferencja-2020.html

 

Szczególnie polecamy naszą prezentację w sesji drugiej:

 

Jeszcze raz serdecznie dziękujemy za uczestnictwo i mamy nadzieję, że już za rok uda nam się spotkać z Państwem na żywo.

Do zobaczenia na konferencji w 2021!

Komitet organizacyjny Konferencji "Forum Mięsne Technologie", której BEST Systemy Grzewcze jest oficjalnym partnerem, powiadomił o zmianie terminu wydarzenia skupiającego liderów branży produkcji i przetwórstwa mięsnego z całej Polski. Poniżej prezentujemy krótki komunikat.

Szanowni Państwo,

Ze względu na utrzymujący się bardzo wysoki poziom zakażeń Covid19 oraz wynikające z tego zagrożenia, zmuszeni jesteśmy przełożyć Konferencję FORUM MIĘSNE TECHNOLOGIE na wiosnę 2021. Naszym podstawowym celem oprócz zapewnienia odpowiedniego poziomu merytorycznego i organizacyjnego konferencji i wynikających z tego korzyści biznesowych jest jednak bezpieczeństwo jej uczestników. Nie bez znaczenia są też wprowadzane z dnia na dzień nowe obostrzenia i wynikające z nich ograniczenia. Branża konferencyjna i targowa czeka na nowy rok.
Pocieszające w tej sytuacji jest to, że formuła konferencji oraz jej zakres tematyczny została bardzo dobrze przyjęta przez przemysł mięsny. Do listy uczestników dołączyli kolejni przetwórcy, przedstawiciele organizacji branżowych, naukowcy a także dostawcy technologii. Wszyscy czekamy teraz na wyraźny spadek zakażeń, dostępną szczepionkę oraz szybkie 15-to minutowe testy. Myślimy o wprowadzeniu tych ostatnich (które już pojawiły się na rynku) jako wymogu uczestnictwa w przyszłorocznej konferencji lub aktualnego badania na COVID 19. Tego typu rozwiązania wprowadziły w tej chwili niektóre linie lotnicze. Przyglądamy się uważnie wszelkim rozwiązaniom wpływającym na bezpieczeństwo konferencji, które pozwolą nam w zdrowiu spotkać się nam na FORUM MIĘSNE TECHNOLOGIE 2021 i przynieść uczestnikom wymierne korzyści.

Wszelkie warunki wynikające z podpisanych w tym roku zamówień uczestnictwa w konferencji FMT 2020 zostają utrzymane i przeniesione na rok 2021.
Szczegóły dotyczące FORUM MIĘSNE TECHNOLOGIE 2021 będziemy Państwu przesyłali na bieżąco.
Życzymy dużo zdrowia.
Do spotkania w bezpiecznym terminie.

Z poważaniem
Przedstawiciele Komitetu Organizacyjnego
FORUM MIĘSNE TECHNOLOGIE:
Zbigniew Czajkowski
Prezes Zarządu

Zbigniew Niczko
Dyrektor Handlowy

Pozostaje nam tylko zaprosić wszystkich wiosną 2021 roku na to niezwykle ważne wydarzenie branży spożywczej. Program Konferencji i pozostałe szczegóły znajdą Państwo na stronie internetowej Forum Mięsne Technologie 2020 (spozywczetechnologie.pl).

Już jutro, 17 listopada 2020, odbędzie się konferencja PPLNG 2020
Czwarta edycja Polskiej Konferencji LNG to najważniejsze wydarzenie poświęcone branży skroplonego metanu w kraju, na której Prezes BEST Systemy Grzewcze Mariusz Koba wygłosi prezentację pt. „Proces regazyfikacji LNG jako źródło pozyskiwania energii chłodu”. 


Tegoroczna odsłona konferencji, z uwagi na panującą na świecie sytuację, przeprowadzona zostanie w formie hybrydowej. Jak co roku, w wydarzeniu organizowanym przez Polską Platformę LNG, udział wezmą liderzy polskiego rynku LNG, analizując najistotniejsze aspekty tej dynamicznie rozwijającej się branży.

 

Mariusz Koba

Tematem wystąpienia będą zagadnienia związane z odzyskiem chłodu w procesie regazyfikacji z LNG i wykorzystanie go w produkcji wody lodowej oraz jako wsparcie chłodzenia układów freonowych.

Przedsiębiorca. Od początku swojej działalności związany z branżą energetyczną.

W 2009 roku po uzyskaniu koncesji URE na obrót paliwami ciekłymi i nawiązaniu współpracy z PGNiG Odolanów, rozpoczął dystrybucję LNG poprzez sieć własnych stacji regazyfikacji.

Od 2013 roku Prezes nowo powstałej spółki BEST Systemy Grzewcze sp. z o. o., w której realizowane są projekty od studiów wykonalności po montaż i sporządzenie dokumentacji powykonawczej. Dynamicznie rozwijająca się firma działa w bardzo szerokim zakresie branż.

W 2014 r. Wykonał, opatentował i wdrożył do eksploatacji wymiennik chłodu w instalacji LNG.

W 2018 r. Zrealizował przy współudziale PORT sp. z o.o. budowę prototypu urządzenia laserowego służącego do detekcji metanu, nad którym nadal są prowadzone prace.

Zdobywanie wiedzy w nowych obszarach jest jego siłą napędową do dalekosiężnych planów oraz interdyscyplinarnego doświadczenia w różnych branżach. Jego pasja poszukiwania innowacyjnych rozwiązań energetycznych i zrównoważonych produktów jest znakomitym wspólnym mianownikiem dla wszystkich poczynań biznesowych firmy BEST.

W Bielanach Wrocławskich otwarto pierwszą w Polsce komercyjną stację Shell LNG dla samochodów ciężarowych. Dla spółki to kolejny krok w procesie wspierania dekarbonizacji transportu drogowego w Europie. Wrocławska stacja jest jednym z 39 punktów budowanych w ramach konsorcjum BioLNG EuroNet, którego celem jest utworzenie korytarza LNG dla ciężarówek napędzanych błękitnym paliwem, biegnącego z Hiszpanii do Polski. Docelowo w ramach tej inicjatywy w Polsce powstanie 8 stacji.

Ambicją Shell jest, aby do 2050 roku lub wcześniej stać się biznesem energetycznym o zerowej emisji netto, odpowiadając tym samym na oczekiwania klientów i społeczeństwa. W tym celu inwestuje m.in. w paliwa niskoemisyjne, do których zalicza się gaz ziemny.

„Bardzo się cieszę z otwarcia naszej pierwszej stacji LNG w Polsce, dzięki której nasi klienci będą mogli poruszać się ciężarówkami napędzanymi niskoemisyjnym paliwem, jakim jest LNG. Badania potwierdzają, że LNG może przyczynić się do obniżenia lokalnych emisji spalin i globalnej emisji gazów cieplarnianych. To może skutkować poprawą jakości powietrza w naszych miastach. W przyszłości gaz może stanowić uzupełnienie dla odnawialnych źródeł energii i będzie miał zasadnicze znaczenie dla zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na energię. Co więcej, rozwój LNG może pomóc znacząco zwiększyć konkurencyjność polskiego sektora transportu ciężkiego, a tym samym całej polskiej gospodarki, ponieważ Polska utrzymuje pozycję niekwestionowanego lidera transportu drogowego w Europie” – powiedział Piotr Dziwok, prezes zarządu Shell Polska.

„Długo czekaliśmy na ten dzień. Po zakończeniu prac budowlanych w grudniu ubiegłego roku uzyskaliśmy wszystkie pozwolenia i możemy teraz oficjalnie potwierdzić, że pierwsza stacja Shell LNG w Polsce już działa. LNG wykorzystywane w samochodach dostawczych może pomóc zmniejszyć koszty paliwa w porównaniu z konwencjonalnym olejem napędowym i ma wyższą wydajność energetyczną” – powiedział Marcin Płocharski, menedżer ds. rozwoju LNG w Shell Polska.

Pierwsza polska stacja Shell LNG znajduje się w Bielanach Wrocławskich, w rejonie tras A4 i S8, wzdłuż ważnego europejskiego korytarza transportowo-logistycznego. Stacja może pomieścić 31,5 tony gazu, co pozwala na zatankowanie 120–150 ciężarówek dziennie. Oferuje również szeroką gamę produktów i usług pozapaliwowych, a także niezbędną infrastrukturę dla kierowców, w tym parking dla ciężarówek i prysznice.

Nowo otwarta lokalizacja to już 21. stacja LNG pod marką Shell w Europie. Pozostałe punkty znajdują się w Belgii, Francji, Holandii, Hiszpanii, Turcji i w Niemczech. Obecnie w Polsce jest ponad 20 klientów posiadających karty Shell LNG, których floty samochodów ciężarowych mogą tankować LNG na europejskich stacjach Shell.

W planach są kolejne stacje Shell LNG w Polsce – w Świecku i Poznaniu, a następnie także w innych lokalizacjach.

Korzyści LNG dla transportu ciężkiego

Zapotrzebowanie na energię w transporcie będzie w dalszym ciągu rosnąć. Sektor ten odpowiada obecnie za około jedną czwartą światowych emisji CO2. To oznacza, że konieczne jest zwiększenie wykorzystania czystszych źródeł energii w transporcie ciężkim. W tym sektorze LNG jest obecnie najczystszą alternatywą dla oleju napędowego. Rozpowszechnienie LNG może pomóc zredukować w całym łańcuchu paliwowym emisje gazów cieplarnianych pochodzące z samochodów ciężarowych nawet o 22% w porównaniu z konwencjonalnym olejem napędowym. Tymczasem Shell pracuje nad dopracowaniem łańcucha dostaw Bio-LNG, aby w jeszcze bardziej zmniejszyć emisje gazów cieplarnianych.

Pojazdy napędzane LNG mogą być również zasilane biometanem, który pod względem chemicznym i fizycznym jest identyczny z metanem występującym w gazie ziemnym, a jest produkowany z odpadów organicznych. Biometan może być stosowany bezpośrednio w ciężarówkach napędzanych LNG, zapewniając korzyści flotom działającym w modelu hub-and-spoke (dosłownie „piasta-szprychy”, system połączeń z punktem centralnym, w którym ruch odbywa się wzdłuż linii biegnących jak szprychy) i posiadającym infrastrukturę do tankowania w pobliżu miejsc wytwarzania biometanu.

Inną korzyścią, o której warto wspomnieć, jest fakt, że silniki napędzane paliwem LNG emitują niemal 50% mniej hałasu w porównaniu z dużymi silnikami diesla, dzięki czemu mogą przyczynić się do poprawy samopoczucia kierowców i umożliwić wykorzystanie floty w strefach o niskim dopuszczalnym poziomie hałasu. Dzięki niższemu poziomowi hałasu ciężarówki napędzane LNG doskonale nadają się do zaopatrywania sklepów poza godzinami szczytu na obszarach mieszkalnych, tj. wczesnym rankiem lub późnym wieczorem.

 

Naukowcy i inżynierowie na całym świecie pracują nad jak najefektywniejszym pozyskiwaniem wodoru. Ciekawego odkrycia dokonali niedawno chemicy z brytyjskiego Uniwersytetu Oksfordzkiego. Dowiedli oni, że są w stanie pozyskiwać wodór z najzwyklejszych butelek PET. Czy to przełom w zakresie recyklingu?

Badacze z Uniwersytetu Oksfordzkiego opracowali metodę przekształcania odpadów z tworzyw sztucznych w wodór, który można wykorzystać jako czyste paliwo i wysokowartościowy węgiel stały.
Cały proces przetwarzania plastiku na paliwo wodorowe oparty jest na prostym procesie chemicznym - katalizie. Ma pozwolić na uzyskanie "zielonego" paliwa z najzwyklejszego plastiku, a co za tym idzie, recykling wszelkich butelek, reklamówek i opakowań może nabrać zupełnie innego wymiaru. Zabieg wydaje się banalnie prosty: łączymy plastik z katalizatorem (np. tlenkiem żelaza i glinu), a następnie poddajemy obróbce mikrofalowej. Tak, wystarczy pospolita kuchenka mikrofalowa albo jakiekolwiek większe urządzenie, ale działające na tej samej zasadzie. Po kilku sekundach uwalnia się 97% wodoru, a pozostałością wysokowartościowy węgiel stały. Proces jest więc szybki, niskoenergetyczny, a dodatkowo stosunkowo niedrogi.

Gdyby pomysł ten faktycznie udało się wdrożyć w życie na szeroką skalę, mielibyśmy olbrzymi przełom w ochronie środowiska. Produkujemy średnio prawie 5 miliardów ton plastikowych odpadów rocznie i już teraz po morzach i oceanach pływają całe wyspy będące wysypiskami śmieci. Zamiana butelek na paliwo wodorowe może być więc ratunkiem, i co najważniejsze - łączy pożyteczne z... pożytecznym. Nie dość, że moglibyśmy pozbywać się śmieci, to jeszcze przyspieszyć i ułatwić proces tworzenia paliwa wodorowego - a to może w długiej perspektywie przełożyć się na niższe ceny i większą dostępność "ekologicznych" aut.

 

17 listopada 2020 odbędzie się konferencja PPLNG 2020
Czwarta edycja Polskiej Konferencji LNG to najważniejsze wydarzenie poświęcone branży skroplonego metanu w kraju, na której Prezes BEST Systemy Grzewcze Mariusz Koba wygłosi prezentację pt. „Proces regazyfikacji LNG jako źródło pozyskiwania energii chłodu”. 


Tegoroczna odsłona konferencji, z uwagi na panującą na świecie sytuację, przeprowadzona zostanie w formie hybrydowej. Jak co roku, w wydarzeniu organizowanym przez Polską Platformę LNG, udział wezmą liderzy polskiego rynku LNG, analizując najistotniejsze aspekty tej dynamicznie rozwijającej się branży.

 

Mariusz Koba

Tematem wystąpienia będą zagadnienia związane z odzyskiem chłodu w procesie regazyfikacji z LNG i wykorzystanie go w produkcji wody lodowej oraz jako wsparcie chłodzenia układów freonowych.

Przedsiębiorca. Od początku swojej działalności związany z branżą energetyczną.

W 2009 roku po uzyskaniu koncesji URE na obrót paliwami ciekłymi i nawiązaniu współpracy z PGNiG Odolanów, rozpoczął dystrybucję LNG poprzez sieć własnych stacji regazyfikacji.

Od 2013 roku Prezes nowo powstałej spółki BEST Systemy Grzewcze sp. z o. o., w której realizowane są projekty od studiów wykonalności po montaż i sporządzenie dokumentacji powykonawczej. Dynamicznie rozwijająca się firma działa w bardzo szerokim zakresie branż.

W 2014 r. Wykonał, opatentował i wdrożył do eksploatacji wymiennik chłodu w instalacji LNG.

W 2018 r. Zrealizował przy współudziale PORT sp. z o.o. budowę prototypu urządzenia laserowego służącego do detekcji metanu, nad którym nadal są prowadzone prace.

Zdobywanie wiedzy w nowych obszarach jest jego siłą napędową do dalekosiężnych planów oraz interdyscyplinarnego doświadczenia w różnych branżach. Jego pasja poszukiwania innowacyjnych rozwiązań energetycznych i zrównoważonych produktów jest znakomitym wspólnym mianownikiem dla wszystkich poczynań biznesowych firmy BEST.

shutterstock 9833917

O nas

Od 2014 roku firma BEST Systemy Grzewcze weszła w skład Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i w 2016 roku przeniosła się do nowoczesnej siedziby przy ulicy Towarowej 15 w Świdnicy.

Adres

ul. Towarowa 15, 58-100 Świdnica

(+48) 74 856 81 88

best@systemy-grzewcze.pl

Pon - Pt: 7:00 - 15:00

Na skróty

O nas

Realizacje

O firmie

Kontakt

RODO

 

©2019 BEST Systemy-Grzewcze. Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt Art Open Studio Reklamy